Nieuws

OVD Rallysprint Ede

Geplaatst door Mike (mike) op Apr 17 2010
Nieuws >>

Rustig wakker geworden en nog even wat gegeten. Tegen 8 uur zijn we richting Ede/Veenendaal vertrokken. Eerst nog even langs het pompstation om de BMW af te tanken, en wat lucht in de banden van de volvo te doen. Ook moesten we nog een batterij hebben voor de intercom, dus deze ook gelijk maar gehaald.
Bij het service terrein aangekomen was het toch al wel vrij druk. Mike en ik hebben toch nog twee plekken bij elkaar kunnen regelen zodat Michael en mn ma naast ons konden staan. het zonnetje kwam langzaam al een beetje door toen we de spullen aan het uitpakken waren. Toch was het nog wel vrij koud.
Toen het spul overeind stond zijn Mike en ik vertrokken richting de documenten controle. Daar stond al een behoorlijke rij te wachten. Toen we eindelijk bij de controle waren, kwamen we erachter dat we de autopapieren van de BMW nog op de service hadden liggen. Dus Mike gauw op en neer en toen kon dit ook afgetekend worden. Tegen half 10 waren Michael, mam, pap, Roy en Rense ook aangekomen. Na een bak koffie werd het langzaamaan 11 uur.
11 uur. Tijd om te verkennen. In het pakket met de stickers zat ook het routeboek. Deze had ik al een beetje doorgebladerd en opzich was het ook niet zo lastig. Bij de start van de eerste proef aangekomen heeft mike het routeboek bij zich gehouden, zodat ik kon schrijven. We hadden tot 13.00 uur de tijd om de 3 proeven te verkennen. De eerste proef alleen al was ongeveer 20 km. Het was even wennen om alles niet vol uit te gaan schrijven, maar af te korten. Na de eerste proef kreeg ik hier ook wel wat handigheid in.
Nadat we de 3 proeven hadden verkend zijn we richting de technische keuring gereden. Onze keuringstijd was 10 over half 1, maar Arthur had al gebeld dat we nog niet aan de beurt waren omdat het wat uit liep. Bij de keuring aangekomen moesten we nog even wachten. Ondertussen kwam een ander equipe nog even vragen of ze onze notes over konden nemen omdat zij een beetje de weg kwijt waren geraakt. Bij de keuring werden zowel de volvo als onze BMW goed gekeurd.
Op de service aangekomen hebben we wat gegeten en nog weer een bak koffie gedronken. Bij mij begon de spanning er nu wel aardig in te komen. De één na de andere sigaret werd aangestoken en ik werd een beetje onrustig.
Mike\'s ouders en opa en oma zijn ook nog even op de service geweest. Ook Carmen en Han kwamen ons nog even ondersteunen.
Na lang wachten werden eindelijk de starttijden vrij gegeven. 17.12 uur moesten we starten.
17.12 uur. Tijd om te starten. Bij de start was er al iets vertraging. Nja, kan gebeuren. Toen we bij KP1 aankwamen bleek dus dat daar ook zeker een half uur vertraging was omdat ze laat waren gestart. Dus wachten totdat Mike zei heb je je tijd al gehaald? Huh? Tijd gehaald? Hoe bedoel je? Wist ik niet. Dus samen met de navigator van het equipe achter ons naar de start gelopen om daat onze tijd op te halen. En toen maar wachten. Na ongeveer een half uur stonden we bij de start. De spanning zat er nu toch echt wel in. Zeker omdat het nu ook langzaam donker werd. Helm goed? Gordels goed vast? Intercom aan? Ja, oftewel gaan. De starter telde af, en daar gingen we. De eerste KP ging erg goed. Alleen hadden we wat problemen met de remmen. Deze werkte toch nog niet zo heel goed. Dus helemaal voluit gingen we nog niet.
Na de finish even gauw een slok drinken en weer richting de service. We hadden een uur tijd tot de volgende 2 KP\'s. Na de eerste proef was ik toch wel een klein beetje beroerd. Maar dit ging uiteindelijk na wat water wel weer weg.
Na een uur moesten we weer na de start voor KP2 en 3. Bij KP2 aangekomen, bleek dat ze daar bijna een uur vertraging hadden. Dus lichterlijk chagrijnig weer een heel stuk lopen om weer de tijd te halen. Daarna samen met mn ma weer terug gelopen en toen maar weer wachten. Vanaf de brug waar we op stonden konden we naar de eerste auto\'s kijken die langs kwamen. Dus we hebben ons wel vermaakt. Na bijna een uur eindelijk aan de start. Weer even checken of alles goed vast zat en we gingen weer. Dit keer wel iets harder omdat de remmen het weer goed deden. Alles ging ook deze 2KP\'s goed. Zelfs nog een auto ingehaald op de tweede proef. Nadat we gefinished waren zijn we weer terug gereden naar de service waar we nu een half uur de tijd hadden.
Daar aangekomen nog even weer rustig wat gedronken. Toen kwamen Michael en mam weer terug. Mam was toch wel goed beroerd geworden. Uit eindelijk hebben ze besloten niet verder te rijden. Zij hebben de spullen opgeruimd en zijn toen naar huis vertrokken. Ondertussen had ons ook een bericht bereikt dat waarschijnlijk KP4 niet door ging. Dit door een dronken man die zijn vriendin in elkaar wilde slaan. Een marschal is ertussen gesprongen en heeft toen de klappen gekregen. KP4 moesten we wel rijden, maar niet helelmaal en ook niet op snelheid.
KP5. De laatste proef van de avond. Deze proef was de snelste die wij gereden hebben. Gewoon de volle 100% vertrouwen er in en gaan! Deze KP 2 auto\'s ingehaald en met de spiegel tegen een container aangezeten. Dit gaf zo harde klap dat ik even dacht dat de container door het raam kwam zetten. Veel tijd heb je niet om er bij na te denken, want je moet door. Ook bij deze proef hebben we de finish gehaald. Na deze KP zijn we terug gerden naar het IBIS hotel, waar de start en finish stond. Wat was ik blij toen we daar waren. Mijn eerste sprint en nog uitgereden ook zonder al teveel schade. Op de service aangekomen bleek zelfs dat we derde waren geworden in onze klasse. Aangezien er 7 equipes waren gingen we er vanuit dat er 2 bekers waren. Het was ondertussen al half 1 \'s nachts, dus zijn we vertrokken naar huis heen. Tegen kwart over 1 kregen we alsnog een smsje, kom je de beker ophalen? Beker? Die waren er toch niet? Maar dus toch wel. Al met al dus een geslaagde eerste sprint met beker en zeker voor herhaling vatbaar

Laatst vernieuwd: Apr 24 2010 om 21:28

Terug

Commentaren

Niet gevonden

Toevoegen commentaar
Inloggen